Правила спілкування з книгою

1. Обгорни крижку в папір — не бруднитиметься обкладинка.

2. Не читай книгу під час їжі — можеш забруднити її.

3. Не клади в книгу олівців, ручок та інших товстих предметів — від цього рветься палітурка.

4. Не загинай ріжків на сторінках книги - ріжки відриваються і псується книга – зроби собі для книги закладку.

5. Не рви сторінок, не малюй і не пиши нічого в книзі, не роби в ній ніяких поміток.

6. Не перегинай книгу – від цього вириваються сторінки.

7. Перегортаючи прочитану сторінку, держи її за верхній край.

8. Не читай книгу на сонці.

Пам’ятка для батьків

Ви, звичайно мрієте про те, щоб ваші діти виросли освіченими, культурними, всебічно розвинутими людьми. Цього можна досягти, якщо вони змалку будуть дружити з книгою.
Книги розширюють світогляд дітей, вчать їх мислити, розвивають їхню мову, пам’ять, уяву. А приносить користь тільки розумне, чітко організоване читання.

Наші поради:

1. Потурбуйтесь про те щоб дитина була читачем шкільної бібліотеки.

2. Слідкуйте за тим, щоб книги діти читали систематично, кожного дня.

3. Читайте вголос, та частіше розмовляйте про прочитанні книги.

4. Допоможіть створити домашню бібліотеку із кращих дитячих творів.

5. Потурбуйтеся про те, щоб ваша дитина не читала книг, які не відповідають її віку. Читання такої літератури не лише даремне, але й шкілливе.

6. Познайомтеся з рекомендаційними списками літератури з позакласного читання та програмовою літературою.

7. Якщо ваша дитина отримала у школі незадовільну оцінку, то не треба забороняти їй читати художню літературу та відвідувати шкільну бібліотеку. Необхідно лише змінити інтереси читача. Вірно організоване читання сприяє глибокому, вдумливому та якісному засвоєнню шкільної програми.

8. Прищеплюйте дітям гігієнічні навички. Не дозволяйте їм читати лежачи, під час приймання їжі, та без достатьнього правильного освітлення.

9. Ставтеся до дитини, як до особистості, надавайте їй змогу саморозвиватися та самореалізуватися, враховуючи її можливості, особливості, здібності.

10. Пам’ятайте, що ми з Вами однодумці спільники в питанні виховання активного читача, інтелектуально і творчо розвинутої особистості.

Як читати художню книгу?

1. Налаштуйся читати з інтересом, уважно, вдумливо.

2. Поглянь на титульну сторінку — на ній ти завжди знайдеш назву книги, прізвище автора, художника, місце та рік видання.

3. Не забувай прочитати передмову, післямову — це допоможе тобі краще зрозуміти книгу.

4. Зверни увагу на ілюстрації: вони допомагають розкрити зміст прочитаного.

5. Не пропускай сторінок, не намагайся «забігти наперед», дочитай книгу до кінця.

6. Пам’ятай! У найцікавіших, захоплюючих книжок іноді може бути «нудний» початок.

7. Зверни увагу на примітки в книзі, вони допомагають краще зрозуміти події, доповнюють та коментують прочитане.

8. Якщо ти не розумієш думку автора в щойно прочитаному уривку, не поспішай читати далі: зупинись і перечитай іще раз.

9. Подумай про те, що хотів тобі сказати автор, чого навчити. Зверни увагу на те, як поводяться персонажі книги.

10. Прочитавши книгу, подумай над описаними в ній подіями, постарайся запам’ятати найцікавіше з прочитаного.

11. Запам’ятати ту чи іншу книгу тобі допоможуть записи. Занотуй прізвище автора, імена головних героїв, основні події.

12. Поділись своїми враженнями від прочитаного з друзями, однокласниками, батьками: якщо й вони читали цю книгу, можна поговорити про неї, посперечатись; якщо ні — порадь їм прочитати історію, яка тобі сподобалась.

13. Якщо тобі сподобалась прочитана книга, запитай у бібліотеці про інші книги цього автора.

14. Якщо тебе зацікавили описані в книзі події, спитай у бібліотекаря, чи є інші книги на цю тему.

Як читати пізнавальну літературу?

1. Запам’ятай нові цікаві факти з прочитаного, порівняй їх із уже відомими тобі явищами, подіями.

2. За поясненням значення незрозумілих тобі слів, термінів звертайся до словників, довідників, енциклопедій.

3. Читаючи науково-популярну книгу, занотовуй факти, цифри, виписуй цитати. Це може стати в пригоді, і не лише під час підготовки до уроків!

Кiлькiсть переглядiв: 329